پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:06 - 1400/08/16

ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کشور/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پر جمعیت

کارگر آنلاین | کارشناس هواشناسی گفت: سه شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرتردد دور از انتظار نیست.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد امشب در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و شرق همدان شاهد بارش باران هستیم گفت: همچنین در استان‌های چهار محال و بختیاری، یزد، کرمان، هرمزگان، شمال و شرق خوزستان و برخی مناطق کهگیلویه و بویر احمد، فارس، اصفهان، خراسان جنوبی، بوشهر، مرکزی، قم، جنوب لرستان، جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

  • او ادامه داد: فردا دوشنبه بارش‌ها در فارس، بوشهر، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب اصفهان، جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس و برخی مناطق هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری ادامه خواهد داشت.
  • کارشناس هواشناسی با بیان اینکه طی این مدت بارش در مناطق مرتفع و سردسیر  به صورت برف خواهد بود گفت: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود از این رو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرتردد به ویژه تهران و کرج دور از انتظار نیست.

ضیائیان تصریح کرد: روز سه‌شنبه در برخی مناطق کرمان، فارس و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

او با بیان اینکه از اواخر وقت چهارشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی روی دریای خزر بارش‌ها در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود گفت: پنج‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شمالی کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود گفت: پنج‌شنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

او درباره آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد است و بیشترین دمای تهران به ۱۳ درجه و کم‌ترین آن به ۵ درجه می رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین